piątek, 23 grudnia 2016

Let's revise!

Dzisiejszy wpis poświęcony jest rewelacyjnej grze, która jest dla mnie bezkonkurencyjna, jeśli chodzi o powtórkę materiału przed sprawdzianem. Przydatna szczególnie dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Moi uczniowie ją uwielbiają. Ja wykorzystuję do tej zabawy rysunek stonogi, ale może on być dowolny. Ważne jest, aby można było do niego dorysowywać kolejne elementy. Przed rozpoczęciem gry uprzedzamy uczniów, że muszą oni zachować ciszę i nie podpowiadać drugiej drużynie, ponieważ wtedy stracą punkt.


Stonoga



Potrzebne materiały: karty obrazkowe, tablica, markery.



Przebieg gry: nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy. Każda z nich wybiera sobie nazwę (np. „butterflies”, „dogs”). Dzielimy tablicę na dwie części. Na każdej z nich rysujemy stonogę bez nóg, będziemy je dorysowywać, po zdobyciu punktów. Ustalamy, która grupa rozpocznie grę. Jej zadaniem jest nazwać przedmiot, znajdujący się na karcie obrazkowej, pokazanej przez nauczyciela. Jeżeli uczniowie odpowiedzą prawidłowo, zdobywają punkt – dorysowujemy stonodze jedną nogę. Drużyny odpowiadają na zmianę. Wygrywa ta, której stonoga ma więcej nóg.



Przydatne uwagi: do gry możesz wprowadzić punkty bonusowe. Taki punkt otrzyma drużyna, która (kiedy już wykorzystasz wszystkie karty obrazkowe), poda dodatkowe słowo związane z omawianą tematyką. Słowo mogło się pojawić na zajęciach, uczniowie mogli też specjalnie przygotować się do gry. Warto więc zapowiedzieć przed zajęciami, że będziecie grać. Wówczas uczniowie chętnie szukają nowego słownictwa i uczą się go na pamięć.



2 komentarze:

  1. jakoś nigdy nie uczyłam się języka angielskiego takimi metodami, ale jeżeli faktycznie przynosi ona efekty to czemu nie. Mi teraz podobają readersy https://www.jezykiobce.pl/s/60/readersy-angielski gdyż za ich pomocą faktycznie mogę poprawić znajomość swojego języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem zdania, że każda metoda jest dobra jeżeli chcemy uczyć się języków obcych. Osobiście swoje dzieci zapisałem na specjalny kurs https://lincoln.edu.pl/krakow/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-dla-mlodziezy/ gdzie pod okiem sprawdzonych fachowców uczą się języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń