wtorek, 13 grudnia 2016

Święta, Święta, Święta... cz. 1


 Ze względu na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia, mam dla Was kilka propozycji zabaw, związanych z tym tematem. Każdego roku, z moimi uczniami dekorujemy salę i poświęcamy przynajmniej jedne zajęcia na lekcję tematyczną o świętach. Poznajemy słownictwo związane z tym tematem, zwyczaje, panujące w krajach anglojęzycznych, angielskie kolędy itp.

Dziś chciałam zaproponować Wam zabawę w "Krzesełka". Jest to nieco inna odmiana bardzo znanej gry. Ukochana przez moich uczniów. Świetna zarówno dla starszych, jak i młodszych dzieci. Mogą w nią grać dzieci już od 4-5 roku życia (nie muszą jeszcze czytać ani pisać, ponieważ możemy używać obrazków). Uczniowie sami mogą przygotowywać swoje karty, lub jeśli chcemy zaoszczędzić czasu, rozdajmy im gotowe karty do gry, które pobierzecie za darmo, klikając w link. Karty są gotowe do wydruku, plik zawiera 12 różnych kart, które najlepiej wydrukować na kartkach bloku technicznego (dłużej nam posłużą). 

TYM wpisie znajdziesz propozycje całkowicie darmowych nagród dla Twoich uczniów :)



A Wy, jakie aktywności wykorzystujecie na lekcjach tematycznych związanych ze Świętami?  Jakiego słownictwa uczycie? Czekam na Wasze komentarze!



Opis zabawy


Potrzebne materiały: krzesła, kartki z obrazkami lub słowami dla wszystkich uczniów.

Cel gry: gra służy do utrwalania słownictwa, ćwiczenia wymowy. Jest też rewelacyjnym sposobem, aby wstydliwe dzieci ośmieliły się i zaczęły używać poznanych słówek. Dzięki niej, możemy ćwiczyć słownictwo z dowolnego zakresu. Osobiście zazwyczaj używam zakresu 6 słów, w pracy z młodszymi dziećmi. Każdy ma na swojej karcie 4, spośród 6 słów (lub obrazków).

Przebieg gry: przygotowujemy krzesełka – musi ich być o jedno mniej, niż jest uczniów. Każdy z uczniów ma kartę do gry z obrazkami lub słowami. Grę rozpocząć może jeden z uczniów, lub nauczyciel. Uczniowie zajmują krzesełka. Następnie, osoba rozpoczynająca mówi na głos jedno z 6 słów. Każdy, kto na swojej karcie ma wymienione słowo, musi wstać ze swojego miejsca i zająć inne krzesełko (nie można siąść na krzesełku, z którego właśnie się wstało). Osoby, nie mające słowa na karcie siedzą na miejscach. Uczeń, któremu zabraknie krzesełka, mówi kolejne słowo.

Pomocne uwagi: zdarza się, że są w grupie uczniowie, którzy celowo nie zajmują miejsca na czas, żeby mówić słowa na głos, wówczas można wprowadzić element rywalizacji i wspomnieć, że osoba, która ani razu (lub najmniej razy) zostanie bez krzesełka będzie zwycięzcą gry (w nagrodę może np. rozpocząć grę następnym razem). W przypadku starszych dzieci i grup, które lubią rywalizację i nie mają z tym problemu, można wprowadzić element „odpadania” z gry (np. kiedy uczeń został bez krzesełka 5 razy, odpada z gry, lub omija kolejkę).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz