Dziś chciałam zaproponować Wam zabawę w "Krzesełka". Jest to nieco inna odmiana bardzo znanej gry. Ukochana przez moich uczniów. Świetna zarówno dla starszych, jak i młodszych dzieci. Mogą w nią grać dzieci już od 4-5 roku życia (nie muszą jeszcze czytać ani pisać, ponieważ możemy używać obrazków). Uczniowie sami mogą przygotowywać swoje karty, lub jeśli chcemy zaoszczędzić czasu, rozdajmy im gotowe karty do gry, które pobierzecie za darmo, klikając w link. Karty są gotowe do wydruku, plik zawiera 12 różnych kart, które najlepiej wydrukować na kartkach bloku technicznego (dłużej nam posłużą).
W TYM wpisie znajdziesz propozycje całkowicie darmowych nagród dla Twoich uczniów :)
A Wy, jakie aktywności wykorzystujecie na lekcjach tematycznych związanych ze Świętami? Jakiego słownictwa uczycie? Czekam na Wasze komentarze!
Opis zabawy
Potrzebne
materiały: krzesła, kartki z obrazkami lub słowami dla
wszystkich uczniów.
Cel
gry: gra służy do utrwalania słownictwa, ćwiczenia
wymowy. Jest też rewelacyjnym sposobem, aby wstydliwe dzieci
ośmieliły się i zaczęły używać poznanych słówek. Dzięki
niej, możemy ćwiczyć słownictwo z dowolnego zakresu. Osobiście
zazwyczaj używam zakresu 6 słów, w pracy z młodszymi dziećmi.
Każdy ma na swojej karcie 4, spośród 6 słów (lub obrazków).
Przebieg
gry:
przygotowujemy
krzesełka – musi ich być o jedno mniej, niż jest uczniów. Każdy
z uczniów ma kartę do gry z obrazkami lub słowami. Grę rozpocząć
może jeden z uczniów, lub nauczyciel. Uczniowie zajmują krzesełka.
Następnie, osoba rozpoczynająca mówi na głos jedno z 6 słów.
Każdy, kto na swojej karcie ma wymienione słowo, musi wstać ze
swojego miejsca i zająć inne krzesełko (nie można siąść na
krzesełku, z którego właśnie się wstało). Osoby, nie mające
słowa na karcie siedzą na miejscach. Uczeń, któremu zabraknie
krzesełka, mówi kolejne słowo.
Pomocne
uwagi: zdarza się, że są w grupie uczniowie, którzy
celowo nie zajmują miejsca na czas, żeby mówić słowa na głos,
wówczas można wprowadzić element rywalizacji i wspomnieć, że
osoba, która ani razu (lub najmniej razy) zostanie bez krzesełka
będzie zwycięzcą gry (w nagrodę może np. rozpocząć grę
następnym razem). W przypadku starszych dzieci i grup, które lubią
rywalizację i nie mają z tym problemu, można wprowadzić element
„odpadania” z gry (np. kiedy uczeń został bez krzesełka 5
razy, odpada z gry, lub omija kolejkę).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz