środa, 14 grudnia 2016

Generator wykreślanek - używacie?

   Dzisiejszy post poświęcony jest interesującemu narzędziu, które dla mnie okazało się bardzo przydatne. Mam na myśli Word Search Generator  - generator wykreślanek. 
Bardzo często stosuję ten typ aktywności, jako zajęcie dla uczniów, którzy szybciej ukończyli wyznaczone zadania. Nie marudzą wtedy, że mają więcej do zrobienia, tylko z ochotą biorą się do pracy, a pozostali mają czas na dokończenie pracy. Początkowo szukałam wykreślanek i krzyżówek w internecie. Jest z tym jeden problem: rzadko kiedy słownictwo w nich zawarte pokrywa się z tym, czego uczymy się na lekcji. Poza tym traciłam mnóstwo czasu na znalezienie takiej, która by mi odpowiadała. Gdzieś, kiedyś wpadłam na podobny generator, ale po uzupełnieniu wszystkich danych, okazało się, że za gotowy plik trzeba zapłacić jakąś drobną kwotę. To mnie skutecznie zniechęciło. Aż do momentu, kiedy znalazłam Word Search Generator.


Niezwykle prosty w obsłudze, błyskawicznie tworzy dla nas wykreślanki z dowolnym, wprowadzonym przez nas słownictwem. Dodatkowo, daje nam wiele różnych opcji przy tworzeniu wykreślanki: możemy wybrać kształt, liczbę wersów i kolumn, umiejscowienie słów, czcionkę itp. Dzięki temu, w kilka minut mamy gotową do wydrukowania wykreślankę dla naszych uczniów, z dowolnie wybranym przez nas słownictwem. 
Proces tworzenia wykreślanki jest bardzo prosty. Najpierw wybieramy tytuł naszej krzyżówki, słowa, które mają się w niej znaleźć (możemy skorzystać z gotowych list słów, np. miesiące, dni tygodnia itd.), następnie wybieramy ustawienia - liczbę kolumn i wersów, kształt i czcionkę oraz ułożenie ukrytych słów.
Klikamy "Create puzzle" i gotowe! 
Generator ma jeden minus: nie pozwala nam na zapisywanie pliku w formacie pdf lub jego skopiowanie na dysk. Gotową wykreślankę możemy jedynie wydrukować lub zapisać jako stronę internetową. Jednak dla mnie nie stanowi to problemu, ponieważ i tak zawsze je drukuję.

Przykładową Bożonarodzeniową wykreślankę znajdziecie TUTAJ

A czy Wy używacie podobnych narzędzi internetowych do tworzenia kart pracy? Możecie mi coś polecić?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz