poniedziałek, 2 stycznia 2017

Wracamy do pracy - gra na rozruszanie uczniów po świątecznej przerwie

Nasze, tak wyczekiwane wolne, już się skończyło. Wracamy do pracy i szkoły. Pierwsze dni po wolnym bywają ciężkie... wiem to bardzo dobrze. Pewnie większość z Was już odlicza godziny do długiego weekendu, a potem do ferii zimowych. Ale zanim znów zaczniemy odpoczywać, zmotywujmy nieco swoich uczniów do intensywnej pracy przed końcem semestru :) 

Dziś chciałam Wam zaproponować idealną grę na taką rozgrzewkę.


Gra odpowiednia jest dla dzieci w każdym wieku. Oczywiście należy dostosować stopień trudności do poziomu zaawansowania uczniów. Gra daje nam duże możliwości modyfikacji, może służyć do utrwalenia dowolnego słownictwa. Rewelacyjna do powtórki czasowników reprezentujących różne aktywności.  W przypadku starszych uczniów możemy użyć zagadek, działań matematycznych, zgadywanek, które wymagają lepszej znajomości języka.
Wzbudza duże zainteresowanie uczniów, ponieważ nigdy nie wiedzą, co ich czeka. Aby podtrzymać to zainteresowanie, ważne jest, aby nie powtarzać zadań, zagadek czy pytań. Zadania i pytania powinny też być nie do końca poważne. Jeśli uczniowie na Twoich zajęciach będą mięli okazję się pośmiać, na pewno chętnie na nie wrócą następnym razem. W końcu, jako nauczycielom języka obcego, zależy nam, żeby uczniowie cieszyli się z nauki i jego używania.





Pionki
 

Potrzebne materiały: kartki papieru z numerami, lub inne przedmioty służące do wykonania pól gry planszowej. Osobiście używałam dużych piankowych puzzli. Były bardzo praktyczne i wytrzymałe. Poza tym, potrzebujesz zadań, zagadek, kart obrazkowych itp. oraz kostki do gry. Przykładowe karty z zadaniami, gotowe do wydruku, znajdziesz TUTAJ


* Gra przebiega sprawniej, kiedy każdy uczeń ma swoją kostkę do gry. W niektórych podręcznikach (np. Bugs World, wydawnictwa Macmillan), znajdują się gotowe do złożenia kartonowe kostki do gry.W internecie znajdziesz też mnóstwo szablonów gotowych do wydrukowania np. TU



Przebieg gry: z kartek, puzzli lub innych materiałów układamy tor gry planszowej. Pionkami będą uczniowie. Pod parzystymi numerami pól ukrywamy obrazki, pod nieparzystymi zagadki lub zadania do wykonania. Ustalamy kolejność rzucania kostką. Następnie po kolei uczniowie przesuwają się po polach gry, w zależności od wyrzuconej liczby oczek. Jeżeli zależy nam na powtórzeniu cyfr, dzieci powinny na głos mówić, ile oczek wyrzuciły i liczyć pola, po których się poruszają. Następnie nazywają obrazek, lub wykonują zadanie, znalezione pod swoim polem. Jeżeli zrobią to prawidłowo, zostają na danym polu, jeśli nie, wracają na pole, na którym wcześniej stały. Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotrze do mety.
 Pomysły na nagrody dla zwycięzców znajdziesz w jednym z moich grudniowych postów pod tym LINKIEM

Udanej zabawy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz