Nasze, tak wyczekiwane wolne, już się skończyło. Wracamy do pracy i szkoły. Pierwsze dni po wolnym bywają ciężkie... wiem to bardzo dobrze. Pewnie większość z Was już odlicza godziny do długiego weekendu, a potem do ferii zimowych. Ale zanim znów zaczniemy odpoczywać, zmotywujmy nieco swoich uczniów do intensywnej pracy przed końcem semestru :)
Dziś chciałam Wam zaproponować idealną grę na taką rozgrzewkę.
Gra odpowiednia jest dla dzieci w każdym wieku. Oczywiście należy
dostosować stopień trudności do poziomu zaawansowania uczniów.
Gra daje nam duże możliwości modyfikacji, może służyć do
utrwalenia dowolnego słownictwa. Rewelacyjna do powtórki
czasowników reprezentujących różne aktywności. W przypadku starszych uczniów
możemy użyć zagadek, działań matematycznych, zgadywanek, które
wymagają lepszej znajomości języka.
Wzbudza duże
zainteresowanie uczniów, ponieważ nigdy nie wiedzą, co ich czeka.
Aby podtrzymać to zainteresowanie, ważne jest, aby nie powtarzać
zadań, zagadek czy pytań. Zadania i pytania powinny też być nie
do końca poważne. Jeśli uczniowie na Twoich zajęciach będą
mięli okazję się pośmiać, na pewno chętnie na nie wrócą
następnym razem. W końcu, jako nauczycielom języka obcego, zależy
nam, żeby uczniowie cieszyli się z nauki i jego używania.
Pionki
Potrzebne
materiały:
kartki
papieru z numerami, lub inne przedmioty służące do wykonania pól
gry planszowej. Osobiście używałam dużych piankowych puzzli. Były
bardzo praktyczne i wytrzymałe. Poza tym, potrzebujesz zadań,
zagadek, kart obrazkowych itp. oraz kostki do gry. Przykładowe karty z zadaniami, gotowe do wydruku, znajdziesz TUTAJ
*
Gra przebiega sprawniej, kiedy każdy uczeń ma swoją kostkę do
gry. W niektórych podręcznikach (np. Bugs World, wydawnictwa
Macmillan), znajdują się gotowe do złożenia kartonowe kostki do
gry.W internecie znajdziesz też mnóstwo szablonów gotowych do wydrukowania np. TU
Przebieg
gry: z kartek, puzzli lub innych materiałów układamy tor
gry planszowej. Pionkami będą uczniowie. Pod parzystymi numerami
pól ukrywamy obrazki, pod nieparzystymi zagadki lub zadania do
wykonania. Ustalamy kolejność rzucania kostką. Następnie po kolei
uczniowie przesuwają się po polach gry, w zależności od
wyrzuconej liczby oczek. Jeżeli zależy nam na powtórzeniu cyfr,
dzieci powinny na głos mówić, ile oczek wyrzuciły i liczyć pola,
po których się poruszają. Następnie nazywają obrazek, lub
wykonują zadanie, znalezione pod swoim polem. Jeżeli zrobią to
prawidłowo, zostają na danym polu, jeśli nie, wracają na pole, na
którym wcześniej stały. Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotrze
do mety.
Pomysły na nagrody dla zwycięzców znajdziesz w jednym z moich grudniowych postów pod tym LINKIEM
Pomysły na nagrody dla zwycięzców znajdziesz w jednym z moich grudniowych postów pod tym LINKIEM
Udanej zabawy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz