piątek, 27 stycznia 2017

I have ..., who has ... ? - Gra językowa dla całej klasy. Ćwiczymy angielski alfabet!

Długo zastanawiałam się, jak w atrakcyjny sposób mogę poćwiczyć angielski alfabet z moimi drugoklasistami. Przerobiliśmy piosenki, wierszyki, literowanie i tym podobne. Chciałam jednak wykorzystać do tego jakąś grę, aby dzieci mogły poćwiczyć wymowę. W końcu wpadłam gdzieś na grę "I have ..., who has ... ". I mój problem rozwiązany :)

"I have ..., who has ..." jest grą w typie "łańcuszka". Uczniowie, jeden po drugim odczytują swoje karty. Gra ma bardzo proste zasady i angażuje całą klasę w jednym czasie. Nie mamy zatem problemu uczniów czekających na swoją kolej. Każdy musi być ciągle czujny ;) 


Gra językowa  "I have ..., who has ..."

Potrzebne materiały: karty do gry - gotowe do wydruku darmowe karty zawierające litery alfabetu pobierzesz  TUTAJ

Przebieg gry: rozdajemy uczniom karty (każdy uczeń powinien dostać minimum jedną kartę, ale może mieć ich więcej). Wyznaczamy ucznia, który rozpocznie. Odczytuje on swoją kartę np. "I have A (ej), who has F (ef)?". Następnie uczeń, który ma na swojej karcie F musi jak najszybciej odczytać swoją kartę i tak dalej. Kiedy już klasa opanuje zasady gry, można wykorzystać stoper i notować wyniki i rekordy klasy, jest to bardzo mobilizujące.


Moi uczniowie bardzo polubili grę i już myślę nad przygotowaniem innych kart do gry. Może macie jakieś propozycje? Jaka tematyka byłaby najlepsza?

1 komentarz:

  1. Jesteś fantastyczna, może to mi uratować życie, jeśli chodzi o alfabet rosyjski; trafia mnie jak po pół roku nauki ciągle się mylą w literkach, a gdzie ma być mowa o samodzielnym czytaniu. Już sobie wymyśliłam warianty gry na litery pisane małe i duże, drukowane i sylaby. Dzięki za inspirację. Iza S.

    OdpowiedzUsuń