sobota, 20 maja 2017

Verbs - CZASOWNIKI - angielskie części mowy cz. 2

 Dzisiejszy post jest drugim postem w serii "Angielskie części mowy". i poświęcony jest czasownikom. Podobnie jak w przypadku przymiotników, przygotowałam krótki scenariusz lekcji o czasownikach, który możecie wykorzystać na swoich zajęciach.

Czasowniki - scenariusz lekcji angielskiego


1. Przypominienie wiadomości o czasownikach 

Na jakie pytania odpowiadają, co określają, jakie są ich rodzaje.
 Rewelecyjne materiały do takiej powtórki znajdziecie TUTAJ
Gotowe plakaty w pdf, zawierające podział czasowników na action, linking i modal verbs.

2. Co ja robię? - przypominamy sobie angielskie czasowniki

Rozdajemy uczniom karteczki z nazwami zawodów, dla każdego 3 sztuki. Zadaniem uczniów jest dopisanie jak największej liczby czasowników, pasujących do tych zawodów (np. postman - send, go, deliver, carry ...). Ucznia, któremu uda się wypisać w sumie najwięcej czasowników, warto nagrodzić (pomysły na ciekawe nagrody znajdziesz TUTAJ)

3. Klambury - action verbs

Dzielimy klase na kilka grup,uczniowie kolejno losują karteczki z czasownikami, które mają przedstawić. Drużyny, za odgadnięcie jaka czynność jest pokazywana, otrzymują punkt i zabierają karteczkę z zapisanym czasownikiem. Następnie, każda z grup zapisuje zdania z posiadanymi czasownikami.
Gotowe karteczki do gry i kartę do zdań możecie pobrać TUTAJ

4. Czasownikowy wyścig

Do zabawy potrzebujemy sporo miejsca. Świetnie się sprawdza na zewnątrz. Dzielimy klasę na kilkuosobowe grupy. Grupy ustawiają się w rzędach obok siebie. W odległości kilku metrów od rzędów układamy jakieś przedmioty, które mozna okrążyć (plecak, pachołek, piórnik).
Pierwsza osoba z każdego rzędu losuje karteczkę z czasownikiem, musi go przeczytać i zrozumieć, ponieważ jej zadaniem jest w ten sposób poruszać się aż do zaznaczonego miejsca i z powrotem. Np. uczeń losuje kartkę z czas. HOP, musi zatem cały wyznaczony dystans pokonać podskakując. 
Kiedy pierwsza osoba wróci, staje na końcu rzędu, a kolejna może losować kartkę. Gramy do momentu, aż wszystkie osoby pobiegną, lub wczerpią się czasowniki. Jeśli ktoś popełni błąd i będzie poruszał się w zły sposób, musi zadanie wykonać jeszcze raz (wylosować inną kartkę).

Życzę udanej zabawy!

1 komentarz: