piątek, 8 grudnia 2017

Pogoda - pomysły na zajęcia dla najmłodszych


Kiedyś już pojawiła się "pogodowa" zabawa na blogu. Dla tych, którzy nie mieli okazji przeczytać, zapraszam TUTAJ. Dziś będzie nieco szerzej o pogodzie, czyli moje niezawodne materiały na naukę i powtórkę słownictwa z tego zakresu.

Pogoda - gra planszowa


Potrzebne materiały: kostka z pogodą (fajną kostkę znalazłam na fanpag'u Justyna "Ginger" Żarnowska - możecie ją pobrać TUTAJ)
Poza tym potrzebne są pola do gry ze słowami związanymi z pogodą - drukujemy tak, aby mieć po kilka sztuk każdego napisu, (do pobrania TUTAJ)

Przebieg gry: rozkładamy napisy w "ścieżkę" jak w planszówce, ale w kształcie koła. Nie mamy początku i końca. Obok dowolnych pól kładziemy napisy start i meta.Ustalamy kolejność graczy. Pierwszy gracz rzuca kostką, zaczynając od startu. Załóżmy, że wyrzucił śnieg. Staje więc na pierwszym polu "snowing". Kiedy rzuca drugi raz kostką porusza się (zgodnie ze wskazówkami zegara) na najbliższe pole z wyrazem, opisującym obrazek z kostki. Grę kontynuujemy przez określony czas. Po jego upływie sprawdzamy, który gracz znajduje się najbliżej mety - ten wygrywa.

Deszczowa wyspa - gra do powtórki pogody i nazw zwierząt


Potrzebne materiały: karty obrazkowe z pogodą i zwierzętami, duże kartki papieru z narysowanymi wyspami najlepiej format A3)

Przebieg gry: dzielimy klasę na grupy (około 4-6 osobowe), każdej grupie wręczamy kartkę z rysunkiem wyspy. W każdej rundzie bierze udział po jednym przedstawicielu z każdej grupy. Nauczyciel pokazuje graczom kartę obrazkową (np. raining), ten, który najszybciej ją nazwie, ten zabiera kartę. Jego grupa może wówczas narysować nad swoją wyspą deszcz. Na tej samej zasadzie dodajemy do wyspy zwierzęta lub inne elementy. Wygrywa drużyna, która ma najwięcej elementów na swojej wyspie.

Wieża pogodowa


Potrzebne materiały: karty obrazkowe, klocki

Przebieg gry: uczniowie siadają w kole, dzielimy ich na grupy w zależności od liczebności klasy. W środku koła nauczyciel buduje wieżę z klocków, z tym, że pomiędzy "piętrami" wieży znajdują się karty obrazkowe. Przedstawiciele grup, kolejno starają się wyciągnąć po jednej karcie obrazkowej, nie burząc wieży. Jeżeli im się uda, nazywają rzecz na karcie, zabierają kartę i zdobywają punkt. Jeżeli nie, odbudowują wieżę ;)
Wygrywa ten, kto ma najwięcej punktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz