piątek, 24 marca 2017

1, 2, 3... zając patrzy! - Wielkanocna zabawa na lekcję angielskiego

Do dzisiejszej zabawy będą potrzebne nam jedynie karty obrazkowe (lub wyrazowe). Zabawa jest bardzo prosta, ale pozwala nam nie tylko powtórzyć poznane słownictwo, ale również poćwiczyć umiejętność formułowania pytań w języku angielskim. 
Gra może być nieco modyfikowana, w zależości od tego, z jaką grupą wiekową pracujemy.


Gra Wielkanocna "1, 2, 3... zając patrzy!" - zasady


Uczniowie ustawiają się przy ścianie, plecami do niej. Nauczyciel chwilowo staje się "zającem". Ustawia się na wprost uczniów w pewnej odległości (zależy jak wielką salą dysponujecie). Następnie pokazuje uczniom kartę obrazkową lub wyrazową i zadaje pytania, wymagające odpowiedzi "yes" lub "no". W przypadku, kiedy odpowiedzi brzmi "no", uczniowie robią krok do przodu, w stronę zająca. Kiedy odpowiedź brzmi "yes", uczniowie muszą jak najszybciej dobiec z powrotem pod ścianę, a w tym czasie nauczyciel-zając próbuje złapać jednego z nich.






Wersja najprostsza gry - sprawdza się nawet w przedszkolu

Do gry wykorzystujemy karty obrazkowe i zadajemy dzieciom bardzo proste pytania - o kolor, wielkość, nazwę przedmiotu (np. "Is it blue?"). Zającem jest tylko nauczyciel. Złapane dzieciaki mogą mu pomagać wybierać karty, lub układać pytania. Mogą także po prostu odpadać z gry, ale tej opcji raczej nie polecam. Gramy do momentu, kiedy zostanie tylko jeden uczeń, który zwycięża grę. Warto tego ucznia odpowiednio nagrodzić. Pomysły na nagody znajdziesz w TYM poście.

 TUTAJ  znajdziecie gotowe do wydruku karty obrazkowe i wyrazowe, zawierające angielskie słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi


Wersja trudniejsza gry - dla uczniów, którzy potrafią już formułować pytania

W tej wersji, nauczyciel rozpoczyną grę jako zając, a następnie zastępuje go złapany uczeń. Do gry można użyć kart wyrazowych lub obrazkowych.

Najtrudniejsza wersja gry 


W klasach 4-6, przed Wielkanocą, poznajemy różne zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi w krajach anglojęzycznych. Wtedy do gry używamy kart obrazkowych lub wyrazowych, przedstawiających poszczególne zwyczaje. Pytania dotyczą tych właśnie tradycji.Dlatego ważne jest, aby uczniowie znali wielkanocne zwyczaje oraz słownictwo z nimi związane. 

Karty do tej wersji gry pobierzecie STĄD




Udanej zabawy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz