Gra może być nieco modyfikowana, w zależości od tego, z jaką grupą wiekową pracujemy.
Gra Wielkanocna "1, 2, 3... zając patrzy!" - zasady
Uczniowie ustawiają się przy ścianie, plecami do niej. Nauczyciel chwilowo staje się "zającem". Ustawia się na wprost uczniów w pewnej odległości (zależy jak wielką salą dysponujecie). Następnie pokazuje uczniom kartę obrazkową lub wyrazową i zadaje pytania, wymagające odpowiedzi "yes" lub "no". W przypadku, kiedy odpowiedzi brzmi "no", uczniowie robią krok do przodu, w stronę zająca. Kiedy odpowiedź brzmi "yes", uczniowie muszą jak najszybciej dobiec z powrotem pod ścianę, a w tym czasie nauczyciel-zając próbuje złapać jednego z nich.
Wersja najprostsza gry - sprawdza się nawet w przedszkolu
Do gry wykorzystujemy karty obrazkowe i zadajemy dzieciom bardzo proste pytania - o kolor, wielkość, nazwę przedmiotu (np. "Is it blue?"). Zającem jest tylko nauczyciel. Złapane dzieciaki mogą mu pomagać wybierać karty, lub układać pytania. Mogą także po prostu odpadać z gry, ale tej opcji raczej nie polecam. Gramy do momentu, kiedy zostanie tylko jeden uczeń, który zwycięża grę. Warto tego ucznia odpowiednio nagrodzić. Pomysły na nagody znajdziesz w TYM poście.
TUTAJ znajdziecie gotowe do wydruku karty obrazkowe i wyrazowe, zawierające angielskie słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi
Wersja trudniejsza gry - dla uczniów, którzy potrafią już formułować pytania
W tej wersji, nauczyciel rozpoczyną grę jako zając, a następnie zastępuje go złapany uczeń. Do gry można użyć kart wyrazowych lub obrazkowych.
Najtrudniejsza wersja gry
W klasach 4-6, przed Wielkanocą, poznajemy różne zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi w krajach anglojęzycznych. Wtedy do gry używamy kart obrazkowych lub wyrazowych, przedstawiających poszczególne zwyczaje. Pytania dotyczą tych właśnie tradycji.Dlatego ważne jest, aby uczniowie znali wielkanocne zwyczaje oraz słownictwo z nimi związane.
Karty do tej wersji gry pobierzecie STĄD
Udanej zabawy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz