piątek, 20 stycznia 2017

Walentynkowe Tic Tac Toe

Dzisiaj bardzo znana gra w odsłonie walentynkowej. Wielu nauczycieli wykorzystuje na swoich zajęciach grę w kółko i krzyżyk. Ja również i muszę przyznać, że mimo prostoty i popularności gry, nie nudzi się ona wcale moim uczniom. Grę wykorzystuję z dziećmi od 4 r.ż., Nie potrzebna jest do niej umiejętność pisania i czytania. Na początku, warto zagrać z całą klasą, podzieloną na dwie grupy. Wówczas grę prowadzi nauczyciel, planszę do gry rysujemy na tablicy. Kiedy uczniowie już dobrze znają zasady, z powodzeniem mogą grać w parach. Gra świetnie się sprawdza przy powtórce materiału po przerobionym rozdziale. 


Tic Tac Toe

Potrzebne materiały: karty obrazkowe, przedstawiające poznane słownictwo, tablica, markery, magnesy. Do gry w parach – minikarty obrazkowe (w części podręczników znajdują się karty gotowe do wycięcia np. „Bebop”, „Bugs World”), lub plansza z obrazkami, które można zasłaniać kartonikami. 
Walentynkową planszę możesz pobrać TUTAJ
Flascards z obrazkami umieszczonymi na planszy pobierzesz TU 

Cel gry: utrwalenie poznanego słownictwa, ćwiczenie wymowy, powtórzenie słownictwa z przerobionego rozdziału.

Przebieg gry: dzielimy klasę na dwie grupy - kółka i krzyżyki. Rysujemy na tablicy tabelkę do gry – 3x3. Upewniamy się, czy wszyscy znają zasady gry w kółko i krzyżyk. W tabelce, magnesami przyczepiamy obrazki odwrócone tak, że dzieci nie widzą, co na nich jest. Grupy mają za zadanie wybrać jedną z kart obrazkowych, odwrócić ją i nazwać to, co jest na obrazku. Jeśli zrobią to dobrze, mogą w tej kratce postawić swój znak (kółko albo krzyżyk). Oczywiście grupa, która postawi trzy swoje znaki w linii prostej, lub po skosie wygrywa. W przypadku nieco starszych dzieci (ok. 6 r. ż.), gra może odbywać się w parach. Każda para dysponuje wówczas planszą do gry oraz 9 minikartami obrazkowymi.
Opcja z planszą obrazkową: uczeń wybiera pole, na którym chce postawić swój znak. Nazywa po angielsku rzecz z obrazka, jeśli zrobi to prawidłowo może postawić na tym polu znak, jeśli się pomyli, kolej przechodzi na przeciwnika.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz