Dzisiaj bardzo znana gra w odsłonie walentynkowej. Wielu nauczycieli wykorzystuje na swoich zajęciach grę w kółko i krzyżyk. Ja również i muszę przyznać, że mimo prostoty i popularności gry, nie nudzi się ona wcale moim uczniom. Grę wykorzystuję z dziećmi od 4 r.ż., Nie potrzebna jest do niej
umiejętność pisania i czytania. Na początku, warto zagrać z całą
klasą, podzieloną na dwie grupy. Wówczas grę prowadzi nauczyciel,
planszę do gry rysujemy na tablicy. Kiedy uczniowie już dobrze
znają zasady, z powodzeniem mogą grać w parach. Gra świetnie się
sprawdza przy powtórce materiału po przerobionym rozdziale.
Tic Tac Toe
Tic Tac Toe
Potrzebne
materiały: karty obrazkowe, przedstawiające poznane
słownictwo, tablica, markery, magnesy. Do gry w parach – minikarty
obrazkowe (w części podręczników znajdują się karty gotowe do
wycięcia np. „Bebop”, „Bugs World”), lub plansza z obrazkami, które można zasłaniać kartonikami.
Walentynkową planszę możesz pobrać TUTAJ
Flascards z obrazkami umieszczonymi na planszy pobierzesz TU
Walentynkową planszę możesz pobrać TUTAJ
Flascards z obrazkami umieszczonymi na planszy pobierzesz TU
Cel
gry: utrwalenie poznanego słownictwa, ćwiczenie wymowy,
powtórzenie słownictwa z przerobionego rozdziału.
Przebieg
gry:
dzielimy
klasę na dwie grupy - kółka i krzyżyki. Rysujemy na tablicy
tabelkę do gry – 3x3. Upewniamy się, czy wszyscy znają zasady
gry w kółko i krzyżyk. W tabelce, magnesami przyczepiamy obrazki
odwrócone tak, że dzieci nie widzą, co na nich jest. Grupy mają
za zadanie wybrać jedną z kart obrazkowych, odwrócić ją i nazwać
to, co jest na obrazku. Jeśli zrobią to dobrze, mogą w tej kratce
postawić swój znak (kółko albo krzyżyk). Oczywiście grupa,
która postawi trzy swoje znaki w linii prostej, lub po skosie
wygrywa. W przypadku nieco starszych dzieci (ok. 6 r. ż.), gra
może odbywać się w parach. Każda para dysponuje wówczas planszą
do gry oraz 9 minikartami obrazkowymi.
Opcja z planszą obrazkową: uczeń wybiera pole, na którym chce postawić swój znak. Nazywa po angielsku rzecz z obrazka, jeśli zrobi to prawidłowo może postawić na tym polu znak, jeśli się pomyli, kolej przechodzi na przeciwnika.
Opcja z planszą obrazkową: uczeń wybiera pole, na którym chce postawić swój znak. Nazywa po angielsku rzecz z obrazka, jeśli zrobi to prawidłowo może postawić na tym polu znak, jeśli się pomyli, kolej przechodzi na przeciwnika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz