Factured Fairy Tales - zdarzyło Wam się kiedyś wykorzystać na zajęciach?
Wielu nauczycieli korzysta z książek, klasycznych baśni i bajek na zajęciach. Jednak, czy używacie humorystycznych bajek, ze zmienioną nieco fabułą? Jak myślicie, czy to dobry pomysł dla dzieciaków?
Wpadłam kiedyś na YouTube na bajki "Fixed Fairy Tales" i zakochałam się w tego typu krótkich filmikach. Do stworzenia video zostały użyte klasyczne i znane przez wszystkich baśnie. Bajka zaczyna się normalnie, jednak w pewnym momencie tok fabuły zmienia się całkowicie. Zazwyczaj wprowadzone są do bajki nowoczesne elementy, np. 3 misie nie jedzą owsianki, tylko pizzę. Filmiki są bardzo zabawne i uczniowie świetnie się bawią na zajęciach z ich wykorzystaniem. Dużo bardziej wolą tego typu bajki, niż klasyczne wersje baśni.
Na YouTube możecie znaleźć wiele takich bajek, jednak nie wszystkie przeróbki dostosowane są do uczniów. Ja szczególnie polecam, wspomniane już, Fixed Fairy Tales (znajdziecie je TUTAJ ) oraz bajki Mrs. Booksy ( Story Time with Mrs Booksy ).
Początkowo, na lekcjach dyskutowaliśmy o różnicach pomiędzy starą i nową wersją baśni. Jednak wciąż zastanawiałam się, jak bardziej efektywnie wykorzystać video na zajęciach. Efektem tych rozmyślań są karty pracy Fractured Fairy Tales. Część kart jest uniwersalna - można je wykorzystać do każdej historii. Pozostałe stworzone są specjalnie do konkretnej historii.
Karty uniwersalne - tabelę , do której wpisujemy różnice pomiędzy wersjami bajek oraz zadanie z napisaniem własnej wersji bajki, możesz pobrać za darmo.
Poza tym, TUTAJ możesz pobrać karty "prawda/fałsz" stworzone do bajki o trzech świnkach.
Wykorzystana wersja bajki:
Czy znacie jakieś serie książeczek zaprojektowane w ten sposób? Możecie polecić jakieś tytuły?
Dziękuję, bardzo dobre pomysły i przydatne filmi
OdpowiedzUsuńki na youtube.