czwartek, 26 stycznia 2017

Silly Sentences - gra do utrwalenia słownictwa i części mowy

Dziś chciałabym Wam przedstawić moją ulubioną grę do powtórzenia słów i części mowy - tym razem grę planszową - Very Silly Sentences. Moi uczniowie bardzo lubią w nią grać. Problem jedynie w tym, że mój egzemplarz jest już całkiem wysłużony i tekturowa kostka do gry średnio się nadaje do użytku. Wbrew pozorom nie tak łatwo dostać tę grę w Polsce. Ja kupiłam egzemplarz używany na Allegro, ale ostatnio, kiedy sprawdzałam, nawet tam nie była dostępna.
Zastanawiałam się, co zrobić z tym fantem i wymyśliłam :) Stworzyłam własne karty i własną planszę.

W grze, każda część mowy ma swój kolor :
- czasowniki - zielony,
- rzeczowniki - pomarańczowy,
- przymiotniki - niebieski,
- przedimki - żółty,
- przyimki - różowy.

Zabawa polega na ułożeniu zabawnego zdania, które zawiera wszystkie wymagane części mowy. Poszczególne karty zbieramy chodząc po planszy. Rzucamy kostką, jeżeli wypadnie puste pole w zielonym obszarze, z kart losujemy czasownik itd. Na planszy znajdują się też pola specjalne (np. utrata kolejki, możliwość wybrania dowolnej karty). Mamy dwie opcje długości zdań - 6-wyrazowe i 8-wyrazowe. Wygrywa osoba, która zapełni jako pierwsza cały szablon zdań. 
*Przez start można przechodzić kilka razy, dlatego nie ma pola META

Wszystkie potrzebne materiały, możesz pobrać i wydrukować za darmo:
KARTY   przykładowe karty oraz dodatkowo puste karty do wypełnienia wg uznania
PLANSZA   wydrukuj części i sklej je razem

Wszystkie elementy najlepiej wydrukować na papierze technicznym lub zalaminować.
Poza tym, do gry potrzebujesz jeszcze kostki. 

Życzę udanej zabawy!

6 komentarzy:

  1. Fantastyczna zabawa i bardzo dziękuję. Można zapytać jak to robisz , proszę o podpoiwedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, bardzo mi miło :) Masz na myśli, jak tworzę obrazki i szablony? Używam darmowego programu Canva (canva.com)oraz Inkscape.

    OdpowiedzUsuń
  3. patrzyłam na te programy, niby proste, a trudne, tym bardziej podziwiam Twoją pracę, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy kostka do gry ma być z numerami od 1 do 6?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za tę grę!

    OdpowiedzUsuń