Schoolpoly - Monopoly w wersji szkolnej do wydruku
Schoolpoly polega
na pomnażaniu kapitału poprzez handlowanie miejscami w szkole i
pobieranie czynszu od pozostałych graczy. Gracze poruszając się po
planszy kupują różne obiekty. W
grze występuje także bank, który wypłaca zawodnikom pensję za przekroczenie pola „Startu”.
Gracze starają się
doprowadzić swoich rywali do bankructwa. Bankrutująca
osoba odpada z dalszej rozgrywki, a ostatni gracz, któremu uda się
utrzymać na planszy, zostaje monopolistą i tym samym wygrywa grę.
W grze znajdziecie pole exam - kryją się tam pytania z zakresu środków językowych (minidialogi). Gra świetnie się sprawdzi przy powtórkach do egzaminu gimnazjalisty.
W grze znajdziecie pole exam - kryją się tam pytania z zakresu środków językowych (minidialogi). Gra świetnie się sprawdzi przy powtórkach do egzaminu gimnazjalisty.
Schoolpoly - zasady gry
- Każdy gracz porusza się po planszy zgodnie z ruchem wskazówek zegara oraz wykupuje dostępne obiekty. Jeżeli gracz stanie na pole, którego właścicielem jest inny gracz, to musi zapłacić czynsz. Wysokość tego czynszu zależna jest od rodzaju nieruchomości, czy właściciel posiada na tym polu jakieś domy, czy też hotel.
- Na początku gry ustawiamy pionki na starcie a bankier wypłaca każdemu zawodnikowi po 1500 $ w
różnych nominałach. Bank zarządza kartami własności aż do momentu, kiedy zostaną
one wykupione przez graczy. Wypłaca on także graczom pensje, premie,
pobiera podatki oraz wszystkie opłaty z tytułu kar.
- Na początku gry gracze ustalają
między sobą, bądź też losują kolejność ruchu. Następnie każdy gracz
rzuca dwiema kośćmi i porusza swój pionek o ilość pól, którą
wyrzucił kostkami. W momencie, kiedy gracz staje na polu
niewykupionym przez nikogo, może wykupić daną nieruchomość. Jeżeli zdecyduje się na zakup nieruchomości,
to wpłaca do banku należność oraz zabiera kartę nieruchomości, która
jest potwierdzeniem jej zakupu.
Jeżeli gracz stoi na polu, którego właścicielem jest inny gracz, to jest on zobowiązany zapłacić mu czynsz. Jeżeli nie jest w stanie zapłacić czynszu, to automatycznie zostaje bankrutem, oddaje swoje nieruchomości wierzycielowi i odpada z gry.
Jeżeli gracz stoi na polu, którego właścicielem jest inny gracz, to jest on zobowiązany zapłacić mu czynsz. Jeżeli nie jest w stanie zapłacić czynszu, to automatycznie zostaje bankrutem, oddaje swoje nieruchomości wierzycielowi i odpada z gry.
- Pola chance i exam - jeżeli gracz stanie na pola o tych
nazwach, to losuje z odpowiedniego zestawu kartę i czyta tekst na
niej zamieszczony, a następnie wykonuje czynność, która jest na niej
opisana.
- Gracz posiadający wszystkie miejsca z danego
koloru ma monopol w tej części szkoły, dzięki czemu od rywali może
wykupywać na swoich ulicach
domki.
Domki można kupować kiedy gracz stanie na
określonym polu.. W momencie, kiedy gracz będzie posiadał cztery
domki na jednej ulicy, może wykupić w tym miejscu hotel dopłacając
wartość hotel i zamieniając wszystkie domki na jeden hotel.
Dzięki temu gracz będzie mógł pobierać najwyższy możliwy czynsz na
danym polu (stawki czynszu podane są na karcie nieruchomości).
- Każdy gracz, który przechodzi
linie startu, otrzymuje od banku premię w wysokości 400$.
Zwycięzcą zostaje gracz, który doprowadzi do bankructwa pozostałych konkurentów. Jeżeli nikt nie zbankrutuje, to zwycięzcę można ustalić poprzez podliczenie wszystkich nieruchomości, posiadanej gotówki, wartości domów, hoteli. Osoba, która posiada najwyższy kapitał zostaje zwycięzcą.
Wszystkie materiały do gry pobierzesz poniżej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz