
Karty gotowe do wydrukowania możecie pobrać TUTAJ. A poniżej kilka pomysłów na ich wykorzystanie:
Memory
Znana każdemu gra, której zasad chyba nie muszę przypominać. Wykorzystujemy pary kart - obrazek i pasujący podpis. W przypadku dzieci, które jeszcze nie piszą, drukujemy dwa zestawy kart. Wykorzystujemy pary takich samych obrazków, z tym, że kiedy uczeń odkryje parę, powinien nazwać po angielsku to, co znajduje się na obrazku. Jeśli zrobi to poprawnie, zabiera karty.
Tic Tac Toe
Kolejna znana i lubiana gra. Rysujemy na tablicy lub kartce planszę 3x3. Przyczepiamy lub kładziemy na niej karty obrazkami do dołu. Uczniowie wybierają pole, odsłaniają obrazek i nazywają to, co na nim się znajduje. Jeśli zrobią to poprawnie, mogą w tym polu postawić swój znaczek.
Snap!
Gra najlepiej się sprawdza w parach. W tej grze znów możemy wykorzystać pary: obrazek + podpis, lub obrazek + obrazek. Każdy z graczy ma swój zestaw kart (przy pierwszej opcji jest to zestaw tylko obrazków lub tylko podpisów). Gracze układają z kart stosiki, grzbietami do góry. Na znak, jednocześnie wykładają po jednej karcie. Jeśli karty tworzą parę, ten gracz, który szybciej krzyknie "Snap!", zabiera karty. Wygrywa ten, kto nazbiera ich najwięcej.
Slapjack!
Każdy gracz musi mieć komplet swoich kart z napisami lub obrazkami. Najlepiej, kiedy graczy jest 3-5, wtedy nie
ma zbyt dużego zamieszania. Ustalamy czas trwania gry. Dodatkowo potrzebujemy jednego kompletu kart obrazowych na środku stołu, ułożonego w stosik obrazkami do dołu.
Wykładamy
jedną kartę obrazkową tak, aby wszyscy gracze widzieli, co na niej jest. Następnie każdy gracz
(kolejno, zgodnie z ruchem wskazówek zegara), wykłada na środek stołu
jedną kartę. Jeżeli karty nie tworzą pary, zostają na
środku stołu. Jeżeli tworzą parę, zadaniem wszystkich graczy jest jak najszybciej położyć
rękę na karcie obrazkowej ze środka stołu i krzyknąć Slapjack! (jeżeli gramy samymi obrazkami bez wyrazów, uczniowie powinni wykrzyknąć nazwę rzeczy z obrazków). Gracz, któremu się to
uda, zabiera wszystkie odsłonięte do tej pory karty graczy i dokłada do
swojego stosiku.Wtedy wykładamy kolejną kartę obrazkową.
Po upływie wyznaczonego czasu każdy liczy zdobyte karty, wygrywa osoba, która ma ich najwięcej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz