czwartek, 7 kwietnia 2022

Top 3 Speaking - najlepsze aktywności do rozgadania uczniów

 Dziś chciałam podzielić się z Wami moimi sprawdzonymi sposobami na speaking. Nigdy nie lubiłam


wałkować dialogów z podręczników albo co gorsza uczyć ich na pamięć. Na szczęście udało mi się znaleźć aktywności, które ”zmuszają" uczniów do mówienia. Zmuszają w cudzysłowie, ponieważ lubią je tak bardzo, że sami się ich domagają. Jak to zwykle w rankingach zacznijmy od miejsca nr 3.

No 3 - Speaking activity  - Sell it!

Na miejscu 3 ćwiczenie dla grup starszych. Sell it! To zabawa polegająca na tym, że uczeń dostaje przypadkowy przedmiot i ma go nam sprzedać. W ciągu ograniczonego czasu (u mnie zwykle 2 minuty) mówi o danej rzeczy tak, aby namówić nas do zakupu. Podaje jej zalety i możliwości zastosowania. Kreatywność uczniów nie zna  granic 😆


No 2 - Speaking activity - Secret box

Secret box, czyli pudełko z wyciętymi otworami na ręce, do którego wkładamy różne przedmioty. Uczniowie zamykają oczy, wkładają ręce do środka i wybierają jedną rzecz. Wyjmują ją z pudełka i mówią o niej przez 2 minuty. Im dziwniejsze przedmioty tym lepiej. Chociaż jeśli wrzucimy do pudełka np. patyk to zdecydowanie pobudzimy pomysłowość uczniów. Kiedy nie mają zbyt wielu szczegółów do opisania, wymyślają wiele różnych zastosowań danej rzeczy. 

No 1 - Speaking activity - Zombies

Ostatnio to moja ukochana gra. Nie wymaga specjalnych przygotowań a przećwiczyć z nią można każdy temat. Jedyne czego potrzebujemy to karteczki z napisami "human" i "zombie". Tyle karteczek ilu jest uczniów. W grupie 10 osobowej dobrze sprawdzi się 1 zombiak. Rozdajemy uczniom kartki. Oni sprawdzają kim są, nie dają po sobie tego poznać i chowają kartki. Ich zadaniem jest znaleźć partnera do rozmowy. Podać mu rękę na przywitanie i porozmawiać przez 2 minuty. Temat może być dowolny - możemy prosić o informację, zapraszać, pytać o drogę itp. W trakcie całej rozmowy uczniowie ściskają swoje dłonie. Uczeń zombie dodatkowo łaskocze palcem dłoń partnera, na znak tego, że został zainfekowany. Zainfekowany nie może pokazać tego po sobie. Po upływie 2 minut zmieniany parterów. Zainfekowani stają się Zombiakami i mogą zarażać kolejne osoby. Na koniec sprawdzany, kto pozostał człowiekiem. 

To moje ulubione ekscytujące i nieszablonowe sposoby na rozgadane uczniów. A które Wam podobają się najbardziej i najlepiej sprawdzają się na zajęciach? Dajcie znać w komentarzach!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz