poniedziałek, 23 marca 2020

Zdrowie - darmowe materiały do zajęć online

Większość z nas przerzuca się teraz na lekcje online. Dla wielu z nas to nowość. Przygotowywanie materiałów zabiera sporo czasu, dlatego na bieżąco będę się z Wami dzielić całkowicie za darmo tym, co sama przygotuję. 

Dziś zapraszam do pobierania zestawu Zdrowie. Idealnie sprawdzi się do wprowadzenia nowego słownictwa z tego zakresu.

Darmowy Zestaw materiałów do angielskiego "Zdrowie" - zawartość


1. Prezentacja w 2 formatach ppt i odp (zawiera flashcards z podpisami oraz zadania utrwalające słownictwo i jego pisownię).
2. Gra 5 in a row - format pdf. 
2. Gra What's the matter? - format pdf

W aplikacji Zoom łatwo udostępnicie uczniom swój ekran i wykorzystacie pliki pdf.

Jak wykorzystać grę 5 in a row na lekcji online


Udostępniamy uczniom ekran z włączonym pdfem, u góry wybieramy opcję dodaj notatki, co pozwoli nam na rysowanie kółek i krzyżyków na planszy. Dzielimy uczniów na 2 grupy i kolejno prosimy o tłumaczenia słów/ układanie zdań z tymi słowami. Której grupie pierwszej uda się postawić 5 swoich znaczków w rzędzie/po skosie ta grupa wygrywa.

Jak wykorzystać grę What's the matter?


W pliku pdf wybieramy opcję widoku 2 stron, uczniowie będą widzieć wszystkie karty na ekranie. Każdy uczeń wybiera sobie jedną dolegliwość i notuje sobie wszystkie sposoby leczenia, które jej odpowiadają. Uczniowie układają zdania np. If you get this disease you should/have to/mustn't....
Następnie każdy z nich czyta swoje zdania, a reszta uczniów zgaduje, co to za choroba. 

Wszystkie materiały pobierzecie TUTAJ w linku pod filmem.



1 komentarz:

  1. Mam większość książek, które polecałaś na blogi i jestem Ci bardzo wdzięczna świetne pomoce. Ja ze swojej strony chciałam się z Tobą podzielić blogiem językowym, jaki ostanio znalazłam. Na http://e-lingma.pl/ sa na prawdę ciekawe artykuły, ja dorabiam jako tłumacz więc też dla siebie kilka podpowiedzi znalazłam :) Masz może namiary na jakiś inny portal tego typu?

    OdpowiedzUsuń