niedziela, 13 października 2019

Zabawy ruchowe na angielskim w przedszkolu i szkole podstawowej

Nowy rok szkolny już hula, wrześniowe zamieszanie za nami, więc jest wreszcie trochę czasu na podzielenie się swoimi pomysłami.

Dziś dwie moje ulubione zabawy ruchowe dla przedszkolaków i pierwszych klas szkoły podstawowej.


1. Cow, Cow! Powtórka kolorów

Prosta zabawa na kształt naszej "krowy". Polecam przygotowanie opaski z krową (jest wiele darmowych szablonów w internecie).
Jedno dziecko dostaje opaskę i jest "krową". Pozostałe łapią naszą krówkę za palce i pytają "cow, Cow! What colour is your milk?". Krowa podaję nazwy kolorów po angielsku, kiedy powie "White", dzieciaki uciekają, a krowa łapie swojego następcę.


2. How are you Mr. Wolf?


Przy tej grze również polecam wykorzystanie maski/opaski z wilkiem.
Jedno z dzieci jest wilkiem, pozostałe tańczą przy muzyce. Kiedy muzyka się zatrzyma, dzieci pytają "How are you Mr. Wolf? “. Wilk może odpowiedzieć na wiele sposobów (I'm fine, I'm great etc.), kiedy wilk powie I'm hungry!, łapie jedno z dzieci, które staje się teraz wilkiem.


3 komentarze:

  1. Hmm ta pierwsza zabawa super, niby ją znałam ale o tym by ją tak wykorzystać nie pomyślałam. Zapraszam do mnie też zaczynam pisać o nauczaniu angielskiego.
    https://paniangielska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za miły komentarz :) Chętnie zajrzę na blog, dobrych pomysłów na ciekawe lekcje nigdy za wiele!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń