czwartek, 23 listopada 2017

Schoolpoly - Monopoly w wersji szkolnej do wydruku


Schoolpoly polega na pomnażaniu kapitału poprzez handlowanie miejscami w szkole i pobieranie czynszu od pozostałych graczy. Gracze poruszając się po planszy kupują różne obiekty. W grze występuje także bank, który  wypłaca zawodnikom pensję za przekroczenie pola „Startu”. Gracze  starają się doprowadzić swoich rywali do bankructwa.  Bankrutująca osoba odpada z dalszej rozgrywki, a ostatni gracz, któremu uda się utrzymać na planszy, zostaje monopolistą i tym samym wygrywa grę.

W grze znajdziecie pole exam - kryją się tam pytania z zakresu środków językowych (minidialogi). Gra świetnie się sprawdzi przy powtórkach do egzaminu gimnazjalisty.

 

Schoolpoly - zasady gry



   -  Każdy gracz porusza się po planszy zgodnie z ruchem wskazówek zegara oraz wykupuje dostępne obiekty. Jeżeli gracz stanie na pole, którego właścicielem jest inny gracz, to musi zapłacić czynsz. Wysokość tego czynszu zależna jest od rodzaju nieruchomości, czy właściciel posiada na tym polu jakieś domy, czy też hotel.
 - Na początku gry ustawiamy pionki na starcie a bankier wypłaca każdemu zawodnikowi po 1500 $ w różnych nominałach. Bank zarządza kartami własności aż do momentu, kiedy zostaną one wykupione przez graczy. Wypłaca on także graczom pensje, premie, pobiera podatki oraz wszystkie opłaty z tytułu kar. 
  - Na początku gry gracze ustalają między sobą, bądź też losują kolejność ruchu. Następnie każdy gracz rzuca dwiema kośćmi i porusza swój pionek o ilość pól, którą wyrzucił kostkami. W momencie, kiedy gracz staje na polu niewykupionym przez nikogo, może wykupić daną nieruchomość. Jeżeli zdecyduje się na zakup nieruchomości, to wpłaca do banku należność oraz zabiera kartę nieruchomości, która jest potwierdzeniem jej zakupu.
Jeżeli gracz stoi na polu, którego właścicielem jest inny gracz, to jest on zobowiązany zapłacić mu czynsz. Jeżeli nie jest w stanie zapłacić czynszu, to automatycznie zostaje bankrutem, oddaje swoje nieruchomości wierzycielowi i odpada z gry.
 - Pola chance i exam - jeżeli gracz stanie na pola o tych nazwach, to losuje z odpowiedniego zestawu kartę i czyta tekst na niej zamieszczony, a następnie wykonuje czynność, która jest na niej opisana.
 - Gracz posiadający wszystkie miejsca z danego koloru ma monopol w tej części szkoły, dzięki czemu od rywali może wykupywać na swoich ulicach domki. Domki można kupować kiedy gracz stanie na określonym polu.. W momencie, kiedy gracz będzie posiadał cztery domki na jednej ulicy, może wykupić w tym miejscu hotel dopłacając wartość hotel i zamieniając wszystkie domki na jeden hotel. Dzięki temu gracz będzie mógł pobierać najwyższy możliwy czynsz na danym polu (stawki czynszu podane są na karcie nieruchomości).   
  - Każdy gracz, który przechodzi linie startu, otrzymuje od banku premię w wysokości 400$.

Zwycięzcą zostaje gracz, który doprowadzi do bankructwa pozostałych konkurentów. Jeżeli nikt nie zbankrutuje, to zwycięzcę można ustalić poprzez podliczenie wszystkich nieruchomości, posiadanej gotówki, wartości domów, hoteli. Osoba, która posiada najwyższy kapitał zostaje zwycięzcą.

Wszystkie materiały do gry pobierzesz poniżej

GRĘ POBIERZESZ TUTAJ - LINK W OPISIE FILMU



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz