piątek, 2 marca 2018

Ubrania - wielki zestaw kart i zbiór zabaw, które sprawią, że Wasze zajęcia będą ekstra ekscytujące!

Dziś wielki zestaw kart ubraniowych - karty obrazkowe, karty wyrazowe i uniwersalne kary do gry. Wszystko za darmo do pobrania, znajdziecie na dole strony. A poniżej moje propozycje na wykorzystanie kart. Enjoy!

TUTAJ znajdziesz gotowe do użycia karty

1. Kto szybciej się ubierze ?

Potrzebne materiały: ubrania, których nazw akurat uczysz (egzemplarzy każdego ubrania powinno być tyle, ile będzie grup) 

Przebieg zabawy: dzielimy klasę na minimum 2 grupy. Połowa zawodników z każdej grupy staje w jednym końcu sali, druga połowa w przeciwnym końcu, na wprost pozostałych. Na środku umieszczamy ubrania. Nauczyciel pokazuje kartę wyrazową z nazwą jakiegoś ubrania, np. T-shirt. Na ten znak, jeden zawodnik z każdej grupy biegnie na środek, wybiera odpowiednią część garderoby, wkłada i biegnie na drugą stronę sali do pozostałej części grupy. Tam, zdejmuje założoną rzecz i przekazuje innemu graczowi, który ja zakłada i biegnie do drugiej części swojej grupy. Na tym kolejka się kończy. Gramy dopóki wszyscy gracze zmienią się miejscami lub do wyczerpania ubrań.

Przyznajemy 1 punkt za wybranie odpowiedniego ubrania i 1 punkt dla drużyny, która była najszybsza.

2. Śmierdząca skarpeta 


Potrzebne materiały : karty obrazkowe z ubraniami, śmierdząca skarpeta 😉 chociaż wystarczy nawet wygrana, pudełko lub torebka na prezent. Ew. Cukierki lub lizaki

Przebieg zabawy: do pudełka wkładamy skarpetę i ustawiamy na jednym końcu sali. Uczniów ustawiamy w szeregu na drugim końcu. Mówimy im, że w pudełku znajduje się niespodzianka dla nich. Żeby się tam zbliżyć muszą nazywać rzeczy, które nauczyciel pokazuje. Jeśli ktoś odgadnie nazwę ubrania, może zrobić krok w przód . Żeby było sprawiedliwie, uczniowie zgłaszają się podnosząc rękę do góry i mówią nazwę nauczycielowi "na ucho". Kiedy ktoś dotrze do pudełka, wyjmuję "wspaniałą " niespodziankę 😉

PS warto nagrodzić wysiłki uczniów chociaż cukierkiem☺



3. Kosz z praniem 

Potrzebne materialy: karty uniwersalne z ubraniami, po jednej dla każdego ucznia (mogą być obrazki i napisy). 

Przebieg zabawy: każdy uczeń ma swoją kartę. Upewniany się, że każde z ubrań pojawia się minimum 2 razy. Krzesełka ustawiamy w kole, dzieci na nich siadają przodem do środka koła. Nauczyciel podaje nazwę jakiegoś ubrania, uczniowie, którzy mają je na swoich kartach, zmieniają się miejscami. Nauczyciel zajmuje jedno ze zwolnionych krzesełek. Uczeń podaje nazwę kolejnej rzeczy itd.
Kiedy  dzieci ogarnąć zasady, wywolujemy 2, 3 lub więcej kart. Na hasło Clothes basket! Wszyscy zmieniają się miejscami.

4. Co mam na sobie?

Potrzebne materiały  karty obrazkowe z ubraniami i kolorami.

Przebieg zabawy: powtarzamy nazwy kolorów i ubrań. Łączymy po dwie karty Tak, aby uczniowie nauczyli się nazywać ubrania w określonych kolorach np. Blue shirt itp. Następnie dwóch ochotników stawiamy naprzeciwko siebie przez 15 sekund, prosimy, aby odwrócili się do siebie plecami. Ich zadaniem jest, na przemian, opisywać ubrania, które ma na sobie partner (Blue socks, White T-shirt itd.). Zabawa trwa dopóki nie wyczerpią się pomysły lub elementy garderoby . 

Karty do pobrania w pdf 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz