środa, 4 marca 2020

Zagubiony Świetlik - pomysł na wykorzystanie readersów na lekcjach angielskiego ii konkurs z nagrodami!


Jak wykorzystać książki anglojęzyczne na lekcjach?


Na swoich zajęciach użyłam książki dwujęzycznej  "Brighty Got lost" autorstwa Adama Święckiego, wydanej przez wydawnictwo Poltext. Właśnie przerabiamy rozdział o zwierzętach i świetnie się wpasowała w ten temat 😊

Świetlik jest małym dobrym duszkiem lasu, który dzięki swojemu światłu pomaga zagubionym w lesie i wskazuje im właściwą drogę. Jednak pewnego dnia to on sam zgubił się w lesie. Na swojej drodze spotkał kilka leśnych stworzeń. Niektóre z nich były życzliwe i pomocne, inne niekoniecznie...
Książka, poza tym, że zachwyca przepięknymi ilustracjami, jest również pełna humoru. Dodatkowo pokazuje młodym czytelnikom, jak ważna jest życzliwość w stosunku do innych.

"Brighty Got lost" świetnie sprawdzi się także w nauce angielskiego w domu. Dzięki dwujęzycznej wersji, młodzi czytelnicy nie będą mieć problemu ze zrozumieniem treści i na pewno chętnie po nią sięgną. Do książki można za darmo pobrać jej wersje audio (polską, angielską i dwujęzyczną), co pozwala ćwiczyć poprawną wymowę.

Książkę możecie znaleźć TUTAJ.


Mój pomysł na wykorzystanie "Brighty Got lost" na angielskim


Zajęcia rozpoczynam od przedstawienia postaci Świetlika - uroczego duszka, który pomaga innym. Uprzedzam uczniów, że muszą uważnie słuchać i zapamiętywać jak najwięcej zwierzątek, które pojawiły się w historii oraz w jakiej kolejności się tam pojawiły. Następnie czytam książkę po angielsku oraz pokazuję ilustracje uczniom.

Kolejnym krokiem jest rozmowa na temat treści oraz przedstawienie flashcards ze spotkanymi przez Świetlika zwierzątkami.

Żeby utrwalić ich angielskie nazwy gramy w Pass the card (dzieci siedzą w kole i przy muzyce podają sobie kartę obrazkową, gdy muzyka się zatrzyma, dziecko, które ma kartę, mówi nazwę tego, co się na niej znajduje).

Kolejna zabawa to "Hungry wolf" - siadamy w kole, każdy ma kartę i nie pokazuje jej nikomu. Jeden uczeń (Świetlik) chodzi dookoła, wybiera jedną osobę i dotyka jej ramienia. Dotknięty uczeń, mówi co jest na jego karcie, jeśli to wilk - Świetlik ucieka a wilk go goni (dodatkowo może krzyczeć "parrot, parrot"). Świetlik siada na miejsce wilka. Wymieniamy wszystkim uczniom karty i teraz osoba, która była wilkiem odgrywa rolę Świetlika.

Dzięki ostatniej grze, utrwalamy pisownię, nowopoznanych wyrazów.

Gra do utrwalenia pisowni wyrazów


Potrzebne materiały: plansze (zalaminowane), magnesy, metalowe przedmioty.

Plansza zawiera labirynty z nazwami leśnych zwierząt (wpisujemy je suchościeralnym markerem, dzięki czemu plansze mogą posłużyć do innych gier). Uczniowie muszą przeprowadzić metalowy przedmiot po planszy, używając magnesu (przesuwając magnes od spodu planszy). Po drodze muszą "spotkać" po kolei te zwierzaki, które spotkał Świetlik w opowiadaniu.


Plansza do pobrania TUTAJ 

Na koniec obiecany konkurs!


Skomentuj konkursowy wpis na Facebooku i napisz, jaka jest najmilsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobił lub powiedział Twój uczeń.
Autor/ka najciekawszego komentarza zostanie nagrodzony książką "Brighty got lost" wydawnictwa Poltext oraz zestawem kart obrazkowych i 2 plansz do gry!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz