czwartek, 9 sierpnia 2018

Daddy finger where are You? - pomysły na wykorzystanie finger puppets na angielskim

Witam po długiej nieobecności 😀 było trochę wakacyjne i trochę pracowicie. Od września ruszam ze swoją szkołą, więc pełne ręce roboty.

Ale przy okazji planowania zakupów na nowy rok szkolny, wpadł mi do głowy  pomysł na post. 

Pewnie większość nauczycieli, uczących w przedszkolach czy klasach 1-3, korzysta z pomocy pacynek. Bywają nieocenionym wsparciem na zajęciach 😁 ale dzisiaj post poświęcony tylko paluszkowym pacynkom  czyli finger puppets. Kto nie ma jeszcze swojego zestawu, ten zdecydowanie powinien kupić. Ewentualnie robić na bieżąco z dzieciakami wersje papierowe.
U mnie już się tego trochę nazbierało. Jest rodzina, zwierzaki i postaci z bajek. Zwykle wykorzystywałam je standardowo, do teatrzyków lub odgrywania piosenek. 

BTW
Znajdziecie świetne rymowanki do wykorzystania z pacynkami .

Ostatnio zaczęłam się zastanawiać, jak inaczej można wykorzystać finger puppets na lekcjach angielskiego. Poniżej moje propozycje:


Przeciwieństwa/synonimy


Zabawa na zasadzie Find Your Partner. Każdy z uczniów ma swoją pacynkę. Do pacynek przyporządkowane są przymiotniki tak, aby tworzyły pary przeciwieństw lub synonimów.  Uczniowie chodzą z pacynkami po klasie, pytają innych (np. Hello frog! What's your word?) I próbują odnaleźć osobę, która ma pasujące do ich przymiotnika słowo.

Guessing game


Uczniowie grają w parach/grupkach.  Jedna osoba wkłada na palce pacynki i opisuje jedną z nich (kolory, kształty, części ciała, co potrafi robić itp.). Reszta grupy zgaduje, o którą pacynkę chodzi. Osoba, która pierwsza odgadnie, zakłada pacynki na swoją rękę.


Where do you live?


Super zabawa przy lekcjach CLIL.
Zasady podobne jak wyzej, jednak opisać należy np. Środowisko życia zwierzęcia, albo z czego jest zrobiony jakiś przedmiot, opowiedzieć kawałek bajki (szczególnie jeśli macie pacynki z bajek).

Shopping Time!


Zabawa odgrywana w parach. Jedne osoba zakłada pacynkę, która będzie sprzedawcą w sklepie. Druga wybiera dowolną pacynkę. Odgrywamy scenki w sklepie z tym, że osoba kupująca powinna prosić o rzeczy przydatne pacynce, która ma na palcu (coś innego kupi babcia, a coś innego lew) . Następnie grupa ocenia, czy zakupy są odpowiednie dla danej pacynki.

Where are you?


Wersja 1
Jedna osoba zakłada pacynki na palce i chowa rękę za plecami Tak, aby reszta grupy nie widziała, gdzie są poszczególne postaci. Następnie osoba z pacynkami opisuje, jak ułożone są pacynki (np. Babcia jest obok taty, syn jest po lewej stronie babci itd.). Zadaniem grupy jest odgadnąć prawidłowe ułożenie pacynek. Kto zrobi to jako pierwszy, zakłada pacynki na swoją rękę.

Wersja 2 - łatwiejsza, świetnie się sprawdza po piosenkach Daddy finger itp. Kiedy dzieci poznają nazwy poszczególnych palcy.

Początek jak wyżej. Z tą różnica, że osoba z pacynkami nazywa palce, na których są umieszczone (może to być thumb, a może być daddy finger, jak wolicie).








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz