niedziela, 2 grudnia 2018

Zaimki wskazujące this/that/these/those - gra do nauki i utrwalenia

Dziś chciałam podzielić się z Wami grą, którą ostatnio wymyśliłam. Zupełnie nie miałam pomysłu jak ugryźć zaimki wskazujące z moją grupą ruchliwych 3-klasistów. Musiała to być zabawa ruchowa, żeby spożytkowali trochę swojej energii.
I tak powstała gra "Squares". 

Squares - gra ruchowa idealna na język angielski


Gra wymaga minimum przygotowania, a jest bardzo uniwersalna. Dziś tylko wykorzystałam ją w 3 swoich grupach.

Przygotowanie: potrzebujemy kolorowej taśmy klejącej/taśmy malarskiej itp. Ja użyłam taśmy izolacyjnej. Naklejamy taśmę na podłogę tak, aby powstały kwadraty (dowolna ilość). Potrzebujemy też kartek z napisami (ja do gry wykorzystuję swoje zalaminowane flashcards - piszę na ich odwrocie markerem).
Na kartkach zapisujemy kategorie i układamy w kwadratach. U mnie były to zaimki wskazujące, więc tylko 4 kwadraty na dywanie.

Przebieg gry: nauczyciel mówi słowo/zdanie, uczniowie przyporządkowują je do odpowiedniej kategorii, przez wskoczenie do odpowiedniego kwadratu. 

Np. Mówię "a chair" dotykam krzesła obok mnie. Uczniowie wskakują do kwadratu z napisem "this".  Za dobre odpowiedź można nagradzać punktami lub małymi nagrodami, jak np. takie NAKLEJKI MOTYWACYJNE. Można też wyłonić "kwadratowego" mistrza.

Squares - uniwersalna gra ruchowa


Dzięki tej grze możesz ćwiczyć mnóstwo rzeczy. Nie tylko słownictwo, które można podzielić na kategorie. Starsi uczniowie mogą dopasowywać powiedziane przez nauczyciela zdania do czasów gramatycznych. Świetnie się sprawdzi przy ćwiczeniu some/any/a/AN.

Z maluchami ćwiczymy w ten sposób rozpoznawanie ze słuchu, czy wyraz jest w liczbie pojedynczej czy mnogiej.

 Do czego ja wykorzystasz zależy tylko od Ciebie!

Mam nadzieję, że pomysł będzie dla Was przydatny, a Waszym uczniom przypadnie do gustu! 

2 komentarze: